Ariana Grande jest gwiazdą najnowszego wydania magazynu FADER. Piosenkarka wzięła udział w kolorowej sesji zdjęciowej i udzieliła wywiadu, opowiadajac o jej nadchodzącym albumie Sweetener, którego premierę potwierdzono na sierpień.

Zobacz poniżej zdjęcia i tematy poruszone w trakcie rozmowy wraz z przetłumaczonymi cytatami. Pełny wywiad sprawdzisz tutaj. Aby przejść do albumu ze zdjęciami, kliknij w jedną z miniaturek poniżej.

O ZAMACHU W MANCHESTERZE

”Myslałam, że z czasem, dzięki terapi, pisaniu, przelaniu w to całego swojego serca, rozmowach z przyjaciółmi i rodziną, będzie łatwiej o tym mówić, ale wciąż ciężko jest znaleźć odpowiednie słowa. Kiedy doświadczasz czegoś tak tragicznego, przerażającego i przeciwnego temu jaka powinna być muzyka i koncerty, to zmiata cię z powierzchni ziemi”.

O WYSTĘPIE Z PIOSENKĄ SOMEWHERE OVER THE RAINBOW

”Mój dziadek zawsze proponował mi, abym śpiewała to na moich koncertach. Mówił: ”Wiesz, czym powinnaś zakończyć występ? ”Over The Rainbow”. I nigdy nie zrobiłam tego, aż do tego momentu. Kiedy przygotowywałam się do występu [na One Love Manchester] myślałam o nim i czułam jego obecność. On był mi najbliższy w moim życiu. Był każdym, kim chciałam być: jako biznesmen, dżentelem, człowiek, przyjaciel. Był dla mnie idealny”.

O PRACY NAD SOBĄ PO ZAKOŃCZENIU TRASY

”Skończyliśmy koncertować i wróciliśmy do domu, a gdy wszystko zwolniło, wtedy to odczuliśmy. Rozpoczął się prawdziwy proces przetwarzania wszystkiego. Koncertowaliśmy na fali adrenaliny, będąc silnymi dla siebie nazwzajem, a gdy wróciliśmy do domu, wtedy zaczęła się prawdziwa praca”.

O EKSPERYMENTOWANIU Z BRZMIENIEM I KOLABORACJACH NA ALBUMIE

• Ariana chciała, aby Pharrell ”zabrał ją do czegoś kompletnie nowego“, cieszyła się swobodą twórczą bez narzucania przez wytwórnię terminu wydania albumu, miała dość typowych struktur piosenek i chciała, aby zawierały wiele zwrotów akcji, które są jego mocną stroną – takim eksperymentem jest utwór ”The Light Is Coming”
• Pharrell opisał swoją rolę współpracując z Arianą jako: słuchacza, terapeuty i stenografa

”Szczerze mówiąc, mam wrażenie, że po wydarzeniach w Manchesterze ludzie z wytwórni zrozumieli to co chcieliśmy zrobić”, powiedział Pharrell. ”To niefortunne, że ta sytuacja miała na to wpływ, ale przez to mogli to zobaczyć. Taka jest prawda.”

• ”The Light Is Coming” od początku miało być kolaboracją z raperem, lecz po przesłuchaniu 8 z nich, Ariana nie wybrała żadnego i skontaktowała z Nicki Minaj z propozycją – zgodziła się od razu, przyznając, że kocha tę piosenkę
• Na albumie pojawi się utwór ”Borderline” nagrany w kolaboracji z legendarną raperką Missy Eliott

”Nie chcę brzmieć jak wstrętna osoba, ale żaden raper mi nie odpowiadał. […] To właśnie robi Nicki Minaj, podkręca piosenkę. Jeśli chcesz mieć rapera w piosence, musi tam być z jakiegoś powodu.”.

O UTWORZE GET WELL SOON I ZMIANACH NA ALBUMIE

• Ariana napisała tekst ”Get Well Soon” po jednym z ataków lęku; w utworze pojawiają się elementy pianina

”Bodźcem, który sprawił, że otworzyłam się na ten temat i w końcu pozwoliłam sobie na bycie bezbronną jest świadomość tego, że moi fani również odczuwają takie same uczucia. Rozmawiałam o tym z nimi. Mam fanów, z którymi zaczęłam się przyjaźnić. Mam ich numery telefonu i rozmawiamy cały czas. Puściłam im tę piosenkę, zanim zagrałam ją wytwórni. Dziękowali mi, gdy ją usłyszeli. Zrozumieli ją i czuli to co ja”.

”Zawsze byłam tą lśniącą, śpiewająca 5-6-7-8, seksowny ruch.. seksowne rzeczy. Teraz robię to na zasadzie: ”OK.. to bop (niezły kawałek) – ale z jakim przekazem. Dobry numer, ale mający w sobie cząstki mojej duszy. I oto jesteśmy. Płakałam podczas sesji nagraniowych tysiące razy. Oto moje krwawiące serce i trapowy beat do tego”.

• Ariana dodała na album 5 piosenek – trzy wyprodukowane przez Pharrella, jedną przez Maxa Martina i jedną przez Tommy’ego Browna – które pierwotnie obawiała się umieścić, ponieważ nie chciała, aby jej fani się o nią zamartwiali, lecz ostatecznie postanowiła, że pojawią się na krążku

”Są pewne części mojego życia, o których [moi fani] chcieliby wiedzieć i trudny czas, z którym borykałam się przez ostatnie półtora roku – zasłużyli na to, aby o tym wiedzieć, ponieważ kochają mnie bezgranicznie i troszczą się o mnie. Nie chcę ukrywać przed nimi swojego bólu, bo mogę utożsamić się z ich bólem. Dlaczego nie mielibyśmy być w tym razem?”

”Przez 10 miesięcy udawałam, że w skali od 1 do 10 jestem 10. Trochę mi to zajęło, żeby dotarło do mnie, że zasługuję na 10 i koniec, pieprzyć to, idziemy kurwa dalej. Teraz czuję się wolna i szczęśliwa jak cholera. To uczucie sprawiło, że w pewnej chwili poczułam: ”Co? Co!? Ja tego nie umieszcze na albumie? O mój Boże, to jest świetny kawałek! Co ja sobie do kurwy myślałam? Co mi strzeliło do głowy, że odważyłam się na to, żeby odrzucić te piosenki”.

O JEJ KOLOROWYCH FANACH

• Druga zwrotka piosenki ”No Teras Left To Cry” opowiada o fanach Ariany, którzy ujawniali przed nią na spotkaniach Meet & Greet swoją orientację sekualną, nie robiąc tego do tej pory przed nikim innym

”Dorastałam śpiewając w barach gejowskich. Dorastałam z bratem gejem, który jest moim najlepszym przyjacielem. Chłopcy nauczyli mnie jak się malować. To autentyczna miłość”.

O DNIU, W KTÓRYM PONOWNIE ODNALAZŁA GRUNT POD NOGAMI

”Wracałam do domu z pracy pewnego deszczowego, mglistego dnia i poczułam obezwałdniający spokój. Zaczęłam ronić łzy – łzy wdzięczności z powodu znalezienia perspektywy, rozwoju, otwarcia się i odnalezienia ponownego gruntu pod nogami, dzięki muzyce, przyjaciołom i miłości”.