Ariana niszczy dom Bogów i strzeże wejścia do świata zmarłych w ”God Is A Woman”: sprawdź znaczenie scen


 

M   13 Lipiec 2018   Muzyka


Ariana niszczy dom Bogów i strzeże wejścia do świata zmarłych w ”God Is A Woman”: sprawdź znaczenie scen







Dzisiejszego dnia w sieci zadebiutował wyczekiwany singiel Ariany Grande, God Is A Woman, wraz z teledyskiem, w którym piosenkarka po raz kolejny zaserwowała mnóstwo genialnych wizualizacji.

Tak jak w klipie No Tears Left To Cry, tak i w przypadku nowego teledysku, nie brakuje tajemniczych metafor i odwołań. Zebraliśmy najważniejsze z nich!

Sprawdź poniżej poszczególne opisy scen:

W pierwszej scenie, która otwiera klip, widzimy piosenkarkę jako Boga wirującą w centrum galatyki i mającą nad nią absolutną władzę.

W kolejnej scenie dostrzegamy Grande pływającą w waginie, dającej życie kolejnym populacjom świata – odniesienie do tytułowej Kobiety jako Boga, bez której na świecie nie rodziłoby się żadne potomstwo.

Docieramy do wnętrza macicy, w której dochodzi do zapłodnienia komórki jajowej przez plemnik – na dole, pod górującą Grande, dostrzegamy mężczyzn w mazi, którym nie udało się jej zapłodnić. Według symboliki łono uchodzi za źródło energii, życia i miłości.

W tej scenie artystka zmienia się w trzygłowego psa strzegącego bram wejścia do świata zmarłych – odwołanie do Cerberusa, mitologicznej postaci, lub Persefony, greckiej bogini i władczyni podziemi opiekującej się duszami zmarłych. Symbolizuje to siłę i niezależność Ariany, jako kobiety.

Kolejnymi postaciami, do których w teledysku nawiązuje Grande są Romulus i Remus – bracia bliźniacy, legendarni założyciele Rzymu, będącego w starożytności jednym z najpotężniejszych imperiów świata. Wokalistka odwzorowuje słynną figurę, wcielając się w wilczycę, karmiąca Romulusa i Remusa.

W scenie, w której mężczyźni rzucają obelgami w Grande, wokalistka nawiązuje do słynnej rzeźby ”Myśliciela” autorstwa francuskiego rzeźbiarza, Auguste Rodin (1904). Piosenkarka pozostaje niewzruszona ich krzykami, ponieważ zna swoją wartość i wie czego chce.

W teledysku przeplatają się również sceny, w których Ariana, wcielając się w postać Boga/Matki Natury ukazuje swoją moc, panując nad żywiołami – powietrzem, robiąc huragan (zakręcenie palcami w chmurach), wodą, powodując sztorm na morzu, ziemią, wywołując trzęsienie oraz ogniem. Sceny te ukazują powiązanie Ziemii z kobietą, Matką Naturą.

W ostatnim kadrze z obrazka widzimy kobietę w płomieniu świecy – oznacza to światło, pokój i nadzieję w kobietach na lepszą przyszłość.

Kolejna scena, w której Ariana wciela się w Matkę Naturę, opiekując się i dbając o świat – odnosi się to do życiodajnej i karmiącej funkcji natury, ucieleśniając ją w postać matki.

W klipie pojawia się również piosenkarka Madonna, która głosi słowa o zemście na wszystkich, którzy będą próbowali zniszczyć jej siostry.

Fragment ten nawiązuje do słów Ezechiela z Pisma Świętego (Stary Testament): ”Dokonam na nich wielkiej pomsty za pomocą srogich kar. Wtedy poznają, że Ja jestem Pan, gdy dokonam na nich pomsty”.

Po słowach wypowiedzianych przez Madonnę w następnej scenie Grande niszczy szklany dach Panteonu, będącego domem rzymskich Bogów – metafora do walki z hierarchią i barierami, przez które kobietom trudniej się rozwijać i osiągać sukcesy przez faworyzowanie mężczyzn.

Teledysk kończy się sceną, w której piosenkarka wcielając się w Stwórcę, daje życie jako pierwszej czarnoskórej kobiecie, a nie mężczyźnie – odwołanie do Pisma Świętego, według którego pierwszym człowiekiem, którego stworzył Bóg był biały mężczyzna Adam. Artystka odwozorwuje słynne freski Michała Anioła, znajdujące się w Kaplicy Sykstyńskiej w Watykanie.